شناسا

اصالت لوازم یدکی خودرو

همه چیز در مورد تسمه تایم

بهتر است اینگونه بگوییم که عمر تسمه تایم یعنی عمر خودرو! بنابراین، نگهداری و تعویض به موقع آن را نباید دست کم گرفت. با اینکه عمر این وسیله با توجه به مارک و مدل خودرو متفاوت است، اما می تواند به طور متوسط ​​60 هزار تا 100 هزار کیلومتر مسافت را طی کند.

تسمه تایم یکی از مهمترین قسمتهای موتور خودرو است که باید به صورت دوره ای تعویض شود. از لحاظ عملکرد موتور و ایمنی خودرو نقش اساسی دارد و با عنوان تسمه میل بادامک نیز شناخته می شود. می توان نقش تسمه تایم در خودرو را معادل با عروق پمپاژ خون به قلب انسان در نظر گرفت، همینقدر مهم و حیاتی! دقیقا به همین دلیل است که هر راننده ای باید در مورد تعمیر و نگهداری تسمه تایم، مدت زمان استفاده و زمان تعویض آن اطلاع دقیقی داشته باشد.

تسمه تایم از آنجایی که بخش مهمی از موتور است، باید قوی و بادوام باشد. علاوه بر این، چون عملیات زمان بندی را انجام می دهد ، نباید لغزش کند. به همین دلیل، به طور کلی به عنوان یک ساختار ترکیبی از لاستیک و سیم فولادی به شکل کمربند پارچه ای به شکل دندانه دار تولید می شود. البته نمونه هایی هستند که با استفاده از متریال خاص و بادوام تر مانند کولار، آرامید و فیبر کربن ساخته شده اند.

بسته به مارک و مدل، این قسمت که ظرفیت آن معمولا بین 60.000 تا 100.000 کیلومتر متغیر است، در نوع زنجیری نیز موجود است که به طور کلی نیازی به تعویض ندارد. با این وجود ، اکثر خودروسازان تسمه تایم لاستیکی را ترجیح می دهند که ساکت تر بوده و با اصطکاک کمتری کار می کند.

توجه داشته باشید که هرگونه نقص در این سیستم می تواند باعث شود خودرو شما در جاده بماند و علاوه بر این ، صدمات جدی نیز به موتور وارد کند. لذا اصالت کالا و اصالت لوازم یدکی خودرو بسیار مهم است و باید با دقت بالایی انتخاب شود. برای خرید تسمه تایم با کیفیت بالا می‌توانید به سایت شناسا www.shenasa.co.ir مراجعه کنید.

چرا تسمه تایم پاره می شود؟

هر چیزی طول عمری دارد. به همین ترتیب، تسمه تایم نیز دارای ساختاری است که به مرور محکوم به سایش و آسیب است. بنابراین، تعمیر و نگهداری آن باید در فواصل منظم انجام شود.

پاره شدن تسمه تایم به این معنی است که خودرو با صدای بلندی متوقف می شود و دیگر راه نمی افتد. اگر یکی از نشانه های شکستن تسمه تایم نویز ناشی از موتور در نظر بگیریم، دیگری دود سیاه غلیظی است که از لوله اگزوز خودرو با صدای شدیدی خارج می شود.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید انجام دهید این است که هنگام برخورد با چنین موقعیتی، سرسختانه به کار با خودرو ادامه دهید. انتظار برای تیم های امداد خودرو، بدون اجبار ماشین تان به راه اندازی یا ادامه حرکت، بسیار منطقی تر است.

هر چند وقت یکبار باید تسمه تایم تعویض شود؟

بهتر است اینگونه بگوییم که عمر تسمه تایم یعنی عمر خودرو! بنابراین، نگهداری و تعویض به موقع آن را نباید دست کم گرفت. با اینکه عمر این وسیله با توجه به مارک و مدل خودرو متفاوت است، اما می تواند به طور متوسط ​​60 هزار تا 100 هزار کیلومتر مسافت را طی کند. شرایط جاده ها و خیابان هایی که وسیله نقلیه در آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، تعداد دفعاتی که خودرو در مسافت های طولانی حرکت می کند، بارهای سنگینی را حمل می کند یا نه و البته نوع و جنس تسمه تایم عوامل مهمی در تعیین طول عمر آن هستند.

یکی دیگر از عوامل موثر بر عمر تسمه تایم زمان است. با اینکه ممکن است مسافت پیموده شده توسط وسیله نقلیه شما از آن حد استاندارد تعیین شده بیشتر نشده باشد، اما توصیه می شود تسمه تایم را حداکثر سه سال یک بار تعویض کنید. به همین دلیل ، هنگام خرید یک ماشین دست دوم، حتما یادتان باشد که بپرسید آخرین زمان تعویض تسمه تایم و سایر لوازم یدکی خودرو که بر عملکرد آن تاثیر می گذارند، کی بوده است.

قیمت تسمه تایم

هنگامی که تعویض تسمه تایم از نظر هزینه ارزیابی می شود، نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. در حقیقت، پاسخ به این سوال که تغییرات قیمت این وسیله چقدر می تواند متفاوت باشد، با توجه به مارک آن و مدل خودرو تعیین میشود. با این حال، قیمت ها حداقل از 200 هزار تومان شروع می شود و می تواند تا 2 میلیون تومان برسد.

البته اگر می خواهید با همین مقدار هزینه سلامت خودروی تان تضمین شود و خسارات شدیدی به بار نیاید، انجام سرویس و بازرسی های دوره ای، قبل از اتمام عمر تسمه تایم و پاره شدن آن را فراموش نکنید.