شناسا

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

واشر سرسیلندر خودرو چه کاربردی دارد؟

وقتی از واشر موتور نام برده می شود، اولین چیزی که به ذهن میرسد واشر سر سیلندر است که به واشر درب بالایی نیز معروف است.

وقتی از واشر موتور نام برده می شود، اولین چیزی که به ذهن میرسد واشر سر سیلندر است که به واشر درب بالایی نیز معروف است. به طور کلی این واشر در برابر درجه حرارت بالا و ضربه مقاوم است و ممکن است از جنس های مختلفی از قبیل فولاد ، مس، فلز با روکش لاستیکی ، کامپوزیت گرافیت ، مواد کامپوزیت الیاف تولید شود.

واشر سرسیلندر چیست و چه کاربردی دارد؟
واشر سرسیلندر یکی از مهمترین قسمتهای موتور است که بین سرسیلندر و بلوک موتور قرار دارد و وظیفه آب بندی را بر عهده دارد. قدرت موتور در محل اتصال سر سیلندر و بلوک موتور تولید می شود، در این محل اتصال اتاقهای احتراق وجود دارد. واشر سر سیلندر نیز در این قسمت از موتور قرار گرفته و از نشت روغن ، آب و فشرده سازی جلوگیری می کند.

موتور به عبارتی قلب خودرو است و از قطعاتی تشکیل شده است که در هماهنگی کامل با یکدیگر کار می کنند. روغن برای کاهش اصطکاک قطعات متحرک در حین کار، آب خنک کننده برای کاهش دما و مهمتر از همه ، سوخت برای عملکرد موتور، مورد استفاده قرار می گیرند. از واشرها نیز برای جلوگیری از مخلوط شدن این 3 مایع مهم ذکر شده با یکدیگر استفاده می شود. واشر سر سیلندر یکی از مهمترین واشرهای موتور است.

اصلا وقتی از واشر موتور نام برده می شود، اولین چیزی که به ذهن میرسد واشر سر سیلندر است که به واشر درب بالایی نیز معروف است. به طور کلی این واشر در برابر درجه حرارت بالا و ضربه مقاوم است و ممکن است از جنس های مختلفی از قبیل فولاد ، مس، فلز با روکش لاستیکی ، کامپوزیت گرافیت ، مواد کامپوزیت الیاف تولید شود.
آسیب های وارد شده به موتور خودرو، در اثر سوختن واشر سر سیلندر

در صورتی که موتور بیش از حد گرم شود ، واشر سر سیلندر میسوزد. وقتی واشر می سوزد یا به دلایلی شروع به نشت می کند، آب خنک کننده وارد محفظه احتراق می شود. این امر باعث کاهش عملکرد خودرو، افزایش مصرف سوخت، کاهش کیفیت روغن موتور و در نتیجه کاهش عمر موتور می شود.
در واقع ، در عمل ، یکی از بزرگترین دلایل سوختن واشر سر سیلندر خودرو بدون شک جهل و بی اعتنایی به تعمیر و نگهداری و سرویس به موقع خودرو است.

مهمترین اصول اولیه نگهداری درست از وسیله نقلیه، چک کردن به موقع و تعویض درست و اصولی روغن موتور و آب موتور خودرو است! اگر صاحب خودرو به این دو ویژگی توجه کند، می تواند سالها بدون هیچ مشکلی از وسیله نقلیه خود استفاده کند و طول عمر آن را افزایش دهد. از آنجایی که بسیاری از افراد روغن موتور و آب موتور خودروی خود را چک نمی کنند ، معمولا همیشه در سرویس هستند و سهل انگاری موجب به بار آمدن خرابی های بیشتر می شود.

در نتیجه عدم کنترل آب موتور، مشکل سوختن واشر سر سیلندر به وجود می آید. نباید فراموش کرد که در اثر سوختن این واشر، ممکن است آسیب های جدی و پرهزینه ای برای وسیله نقلیه ایجاد شود. آسیب های جدی وارد شده به موتور در اثر سوختن واشر سر سیلندر حتی ممکن است از هزینه خود خودرو فراتر رود!

دلایل اصلی سوختن و یا کاهش عمر واشر سر سیلندر

یکی از مهمترین دلایل کاهش عمر و کارکرد نامناسب واشر سر سیلندر، استفاده از آب لوله کشی در موتور به جای ضد یخ است. آب لوله کشی یک ساختار اسیدی در بلوک موتور ایجاد می کند و این واشر را با گذشت زمان دچار فرسایش می کند. به همین دلیل، استفاده از ضد یخ در تابستان و زمستان، عمر واشر سرسیلندر خودروی شما را افزایش می دهد.

در صورت داغ شدن بیش از حد آب موتور، واشر یکی از اولین قسمتهایی است که تحت تاثیر حرارت زیاد قرار می گیرد و گرم شدن بیش از حد یکی از اصلی ترین و رایج ترین علل سوختن واشر است.

در موتور داغ ، دمای آب تا 110 درجه ممکن است گرم شده باشد، اما چون بلوک موتور بسته است و با فشار خاصی کار می کند، آب به جوش نمی آید. در این حالت ، اگر روکش مخزن آب موتور را باز کنید ، فشار ناگهانی کاهش می یابد و باعث می شود که آب بلوک موتور بجوشد. در حین این جوش ، ممکن است تماس واشر سرسیلندر با آب به صورت لحظه ای قطع شده و بسوزد.

همچنین دوده و رسوبات ایجاد شده در محفظه احتراق یا بلوک موتور، می تواند به مرکزی تبدیل می شود که گرما در آن جمع می شود و می تواند واشر خودروی شما را بسوزاند.

ترک های موجود در بلوک پایین یا بالای موتور نیز ممکن است باعث سوختن واشر شوند.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

اصالت کالاها، به‌ویژه لوازم یدکی خودرو، رکن اساسی اعتماد مشتریان به بازار است. کیفیت و اصالت این لوازم، تأثیر مستقیمی بر عملکرد، ایمنی و دوام خودرو دارد. تشخیص اصالت با بررسی نشان‌ها، شماره قطعه و مطابقت با استانداردها انجام می‌شود. برای خرید با کیفیت‌ترین انواع واشر سر سیلندر به آدرس سایت شناسا www.shenasa.co.ir مراجعه کنید.