شناسا

اصالت لوازم یدکی خودرو

تیونینگ، انجام تغییرات روی خودرو، قدرت و کارایی خودرو

تیونینگ خودرو در کنار اصالت لوازم یدکی خودرو می‌تواند قدرت و کارایی ماشین را ارتقا دهد.

تیونینگ خودرو در کنار اصالت لوازم یدکی خودرو می‌تواند قدرت و کارایی ماشین را ارتقا دهد. تیونینگ می‌تواند کوچک‌ترین قطعه‌ها را هم شامل شود. در ادامه به شکل مختصر به انجام تغییراتی می‌پردازیم که می‌توانند ظاهر، قدرت و کارایی خودرو را افزایش دهند و ماشین را هر چه بیشتر شخصی‌سازی و مطابق با سلیقه شما کنند.

کسانی که به حوزه‌ی ماشین علاقه دارند با مبحث تیونینگ خودرو آشنا هستند. اکثر افراد دوست دارند با ایجاد تغییراتی در خودرو خود آن را مختص و مطابق با سلیقه‌ی خودشان بکنند. اصلاحاتی که در تیونینگ انجام می‌شود شامل داخل، خارج، ظاهر و باطن ماشین‌ها می‌شود. هنگام نصب و تغییر قطعات ماشین شما باید به اصالت لوازم یدکی خودرو که از آن‌ها استفاده می‌کنید توجه کافی داشته باشید چرا که شما در کنار شخصی‌سازی باید قدرت و کارایی خودرو مورد نظر خود را نیز افزایش دهید.

تیونینگ ماشین چیست؟

به طور کلی تیونینگ به معنای ایجاد تغییراتی در ماشین به منظور ارتقا فنی و ظاهری آن می‌باشد. شما با کمک تغییراتی که در مشخصات یک خودرو اعمال می‌کنید در نهایت یک ماشین تازه و با قابلیت‌ها بیشتر نسبت به قبل می‌سازید. تیونینگ هم می‌تواند با هدف افزایش قدرت و شتاب خودرو صورت پذیرد و هم می‌تواند در راستای زیباسازی ماشین انجام شود. این که هدف از تیونینگ چیست و از کدام سبک‌ها و روش‌ها برای این کار استفاده شود را شما باید مشخص ‌کنید.
اوایلی که تیونینگ ماشین باب شده بود بیشتر بدنه‌ی خودرو مشمول چنین خدماتی می¬شد. اما این روزها تجهیزات فنی خودرو مانند موتورها نیز در معرض تیونینگ برای ارتقا قدرت و شتاب قرار می‌گیرند.

تیونینگ خودرو چه مواردی را در برمی‌گیرد؟

هر قطعه و جزئی در یک ماشین می‌تواند در قدرت و کارایی آن تاثیر به سزایی بگذارد در نتیجه تعویض آن‌ها با یک نمونه‌ی با کیفیت می‌تواند عملکرد یک خودرو را زیاد کند البته به شرطی که اصالت لوازم یدکی خودرو مورد تایید باشد و نسبت به نمونه¬های فابریک و قدیمی از کیفیت بهتری برخوردار باشند. تیونینگ موارد متعدد و متنوعی را در برمی‌گیرد. افزایش قدرت موتور یا ترمز، تغییر دادن قطعات ظاهری خودرو نظیر درها، چراغ‌ها و یا استفاده از هوا شکن‌های مختلف و حتی استفاده از سیستم¬های صوتی پر قدرت می‌تواند در حیطه‌ی تیونینگ قرار بگیرد.

تیونینگ درها

بعضی از خودروهای حرفه‌ای هستند که درهایشان از بالا و به شکل بال پرنده باز می‌شود. این تفاوت این قدر به چشم می‌آید که خیلی از ماشین بازها دوست دارند که درهای ماشین¬شان به این شیوه باز و بسته شود البته باید مهندسی درها با این تغییر سازگار باشد.

تیونینگ سقف

سان روف از جمله قابلیت‌های جالب خودروهای امروزی است که غالب ماشین‌هایی که در حال حاضر در ایران استفاده می‌شوند فاقد آن هستند. لذا ممکن است که خیلی از افراد بخواهند این ویژگی را به شکل دستی به ماشین خود بیفزایند. البته این کار نیاز به ظرافت و دقت زیادی دارد تا قسمت‌های دیگر ماشین دچار خوردگی و رنگ زدگی نشود و قیمت ماشین را کم نکند.

چراغ

چراغ‌ها هم از نظر عملکردی نقش بسیار مهمی در ماشین‌ها دارند و هم بر ظاهر آن‌ها بسیار تاثیر می‌گذارند. استفاده از لامپ‌های زنونی، هالوژنی، لیزری و سایر چراغ‌های متفاوت از نمونه های فابریک می‌تواند جلوه‌ی بیشتری به ماشین شما ببخشد.

تعویض سپر

سپرها تا حد زیادی بیانگر قدرت خودرو هستند و کسانی که به سرعت علاقه دارند معمولا در انتخاب یک سپر مناسب برای ماشین خود بسیار دقت نظر به خرج می‌دهند. برای ماشین‌های شاسی بلند ممکن است به جای تعویض سپر از سپرهای لوله فلزی ثانویه استفاده شود.

سیستم صوتی و تصویری

استفاده از باندهای پر قدرت در ماشین می‌تواند باعث افزایش برد صدای سیستم صوتی ماشین بشود. همچنین استفاده از نمایشگرها با استفاده‌های مختلف مانند پخش فایل‌های تصویری و یا مانیتورهای دنده عقب می‌تواند به میزان زیادی بر کارایی ماشین بیفزاید. با توجه به گران بودن سیستم‌های صوتی و تصویری نسبت به تایید اصالت کالاهای مورد استفاده در این سیستم‌ها توجه لازم داشته باشید.

سر اگزوز

اندازه و تعداد اگزوز تا حد زیادی به قدرت موتور ماشین بستگی دارد. سر اگزوزها هم می‌توانند باعث حذف صدای اگزوز بشوند و هم برعکس می‌توانند باعث شوند که ماشین صدای موتور شارژی دهد.

تیونینگ فنی موتور

شما می‌توانید با کمک روش‌هایی که تیونرها انجام می‌دهند حجم موتور را افزایش دهید. البته لازم به ذکر است با افزایش حجم موتور باید تغییراتی را نیز در سیستم ترمز ماشین خود اعمال نمایید.

سایر جنبه‌های تیونینگ

تغییر رنگ، تعویض رینگ و لاستیک، روکش صندلی‌ها، قاب کیلومتر شمار، تعویض جلو پنجره‌ها، تعدیل وزن و هر تغییر جزئی و کلی دیگر در ماشین به نوعی بیانگر تیونینگ می‌باشد.

همان طور که گفتیم اگر قرار باشد که تیونینگ منجر به قدرت و افزایش کارایی ماشین بشود قطعا چیزی که بسیار مهم است اصالت لوازم یدکی خودرو می‌باشد. با استفاده از نشان استاندارد، هولوگرام رسمی شرکت‌ها، رنگ بندی و کیفیت ظاهری قطعات می‌توانید از اصل و مناسب بودن یک کالا اطمینان حاصل نمایید. ضمن این که بارکدهای موجود بر کالاها نیز قابل پیگیری هستند. به یاد داشته باشید فروشگاه‌ها و تعمیرگاه‌های قابل اعتماد نیز معمولا از فروش کالاهای نامطمئن خودداری می‌کنند.