شناسا

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

ارتباط نوع صدای ترمز و نوع عیب

وسایل نقلیه و خودروها دارای انواع لوازم ‌یدکی می‌باشند این لوازم و قطعات، مصرفی بوده و به ‌مرور زمان دچار خرابی و نقص شده و نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می‌کنند.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو به وسیله سازمان یا افراد خبره و متخصص بیان کننده کیفیت این قطعات خواهد بود. متاسفانه با گذشت زمان و با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت قطعات یدکی خودرو نیز افزایش یافته است. تولید کنندگان نامعتبر برای پایین نگه‌داشتن قیمت قطعات تولیدی خود و جذب مشتریان بیشتر از مواد اولیه نامرغوب در تولید این قطعات استفاده کرده و محصولی بی‌کیفیت را به بازار عرضه داشته و به فروش می‌رسانند. از آنجایی‌ که سلامتی اتومبیل و قطعات یدکی آن ارتباط مستقیمی با امنیت و سلامت سرنشینان خودرو دارد، توجه به خرید قطعات با کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

تشخیص اصالت و کیفیت لوازم و قطعات یدکی اتومبیل کار ساده‌ای نبوده و نیاز به بررسی کارشناسانه دارد. برخی از روش‌ها به‌کارگرفته می‌شوند تا صاحبان خودرو بتوانند خریدی مطمئن‌تر و آگاهانه‌تر داشته باشند. در ادامه در نظر داریم به روش‌هایی که سبب تایید اصالت لوازم یدکی خودرو می شوند، بپردازیم.

– دارا بودن برچسب هولوگرام یا برچسب اصالت لوازم جانبی: این برچسب بر روی برخی از قطعات یدکی خودرو بوده و درجه اطمینان در خرید آنها را بالا می برد. این برچسب به قطعاتی تعلق می گیرد که اطلاعات مربوط به تولید کنندگان آن توسط مراکز ذیربط تایید شده باشد. به واسطه این برچسب و با استناد به شناسه و کد رهگیری روی آن، امکان استعلام جعلی بوده یا واقعی بودن اطلاعات تولید کننده و تاریخ اعتبار آن وجود خواهد داشت.

– خرید قطعات جانبی از فروشگاهای معتبر و باسابقه: برخی از فروشگاه های عرضه کننده قطعات یدکی خودرو، به دلیل سابقه درخشانی که دارند، لوازم و تجهیزاتی را به فروش می‌رسانند که دارای برچسب تایید اصالت لوازم یدکی خودرو بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار باشند. فروش لوازم‌ یدکی بی‌کیفیت، اصالت و اعتبار این فروشگاه ها را خدشه‌دار خواهند کرد.

– دارا بودن علامت و نشان استاندارد: یکی از راه هایی که نشان دهنده تایید اصالت لوازم یدکی خودرو می باشد، وجود نشان استاندارد ایران بر روی آن ها است که این نشان برای خریدار، اطمینان بخش و مطمئن کننده خواهد بود.

– نوع بسته‌بندی: چگونگی بسته‌بندی قطعات می‌تواند تا حدودی نشان ‌دهنده اصالت و کیفیت بالای آن‌ها باشد.

– توجه به نوع جوش، درب، واشر و مواد اولیه به‌کار رفته در ساخت قطعه: در بسیاری از موارد با مشاهده قطعه مورد نظر، می توان به کیفیت آنها پی برد.

– مشورت خواستن از کارشناسان و افراد خبره: در نهایت بهترین و مطمئن ترین روشی که می‌توان برای تایید اصالت لوازم یدکی خودرو به کار برد، کمک خواستن از افراد باتجربه و کارشناس در این زمینه می باشد.

ارتباط نوع صدای ترمز و نوع عیب

ترمز خودرو با توجه به عوامل محیطی مختلف دچار صدا شده که همه این سروصداها نشان‌دهنده خرابی و عیب این قطعه نمی باشد. در ادامه سعی داریم که به بررسی صداهای مربوط به ترمز خودرو بپردازیم:

– صدای جیغ کوتاه: در فصل سرما و زمانی‌ که اتومبیل مدت طولانی خاموش بوده و ترمزها سرد هستند، معمولاً صدای ترمز با جیغ کوتاه، طبیعی بوده و نیاز به نگرانی و یا بررسی نخواهد داشت. به این پدیده Morning Sickness گفته می‌شود. گاهی اوقات صدای جیغ ممکن است به دلیل تازه و نو بودن لنت نیز باشد.

– صدای جیغ بلند ممتد: در حین حرکت و قبل ‌از ترمز گیری یا زمانی‌که ترمز به مدت طولانی گرفته می‌شود، چنانچه صدای ترمز با جیغ ممتد و بلند همراه باشد، نشان‌دهنده اتمام لنت ترمز بوده و بایستی لنت تعویض گردد.

– صدای ناله‌ خودرو: چنانچه در طول توقف خودرو، صدایی از جانب چرخ آن شنیده شود، این صدا نشان‌دهنده‌ سائیده شدن سطح دیسک به واسطه ترمزهای سنگین و متوالی می‌باشد. در واقع زمانی که لنتی به اتمام رسیده، ولی ترمز گیری با آن همچنان ادامه‌دار باشد، احتمال آسیب رسیدن به دیسک افزایش می یابد. در این مواقع با تعویض لنت و پرداخت مجدد سطح دیسک مشکل برطرف خواهد شد.

– صدای نویز ضعیف‌: بسیاری از مواقع صداهای ضعیفی از سمت تایر شنیده می‌شود که با گرفتن ترمز صدا قطع می‌شود. در چنین مواردی این احتمال وجود دارد که لنت‌ها به‌درستی در جای خود قرار نگرفته اند یا گیرها، بسط ها و فنرهای آن کاملا محکم نشده باشند.

برچسب تایید اصالت لوازم یدکی خودرو در لنت های ترمز

خرید لنت ترمز با کیفیتی که دارای برچسب تایید اصالت بوده و هولوگرام دار باشد، اطمینان خرید شما را بالاتر می برد. کیفیت لنت ترمز با ترمز گیری سریع، به موقع و مطمئن خودرو ارتباط مستقیمی داشته و ضامن حفظ جان سرنشینان خودرو می باشد، بنابراین خرید این قطعه بایستی با وسواس و دقت بیشتری همراه باشد.