شناسا

تایید اصالت کالا

انتقاد رئیس اتحادیه تعمیرکاران به نحوه اجرا دستورالعمل شناسه رهگیری قطعات یدکی وسایل نقلیه

انتقاد رئیس اتحادیه تعمیرکاران به نحوه اجرا دستور العمل شناسه رهگیری قطعات یدکی وسایل نقلیه و حمایت از پویش تایید اصالت در داخل صنف.

علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه مکانیک‌ها بعنوان نماینده تعمیرکاران در گفتگو با شبکه خبر ضمن استتقبال و تایید این طرح گفت: با وجود این طرح می توان جنس فیک رو از اصل تشخیص داد ولی این کار بزرگی است، چون ماشین های مختلفی در بازار هست و قطعات هر ماشین بیش از ۳۷۰۰ قلم می باشد، حال چطور می توان این طرح بزرگ رو اجراء کرد؟ در شرایط فعلی باید پر سرعت جلو رفت و ممکن است اجرای آن ۲۰ سال طول می کشد. مردم در این شرایط ضرر و زیان زیادی رو متحمل می شوند.

وی همچنین اظهار داشت که هم اکنون در داخل صنف پویشی ایجاد شده که همین طرح رو اجرا می کنند، که لیبل و کد شناسایی را برای کالای اصل نصب می کنند. خواهش من از مسئولین این است که با آنها مذاکره نمایند. آن ها برای کالای قاچاق طرح و لایحه ای آماده کرده اند. بیایید از مشارکت های مردمی هم استفاده کنید.

وی همچنین اظهار داشت که ما هیچ وقت سر میز دولتی دعوت نیستیم.

معضل بزرگ امروز بازار، کالای تقلبی است، این طرح کد رهگیری طرح جامعی است ولی آیا با چه سرعتی قرار است پیش برود آیا فقط یک استارت است تا مردم را آرام کنند بابت این همه کالای تقلبی داخل بازار.