شناسا

انواع خدمات شناسا

برای سهامداران و مشتریان

شرکت مبتکران توسعه و تجارت شناسا با هدف معرفی و عرضه قطعات یدکی اصل و با کیفیت به منظور شفاف‌سازی و حفظ حقوق تامین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان اهل و اصیل و حفظ جان و مال مصرف‌کنندگان نهایی تشکیل گردیده است. این شرکت به ارائه خدمات گوناگونی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سهامداران و مشتریان خود پرداخته است.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

خدمات مستقیم

خدمات مستقیم

۱.فروش هولوگرام

هولوگرام شناسا به منظور تایید اصالت و کیفیت کالاها و قطعات یدکی بر روی آن‌ها الصاق می‌شود. شناسا دارای 161 سهامدار حقیقی و حقوقی است. تاکنون هولوگرام شناسا بر روی کالاهای مربوط به بیش از 150 برند معتبر و معروف نصب شده است.

  • تامین‌کنندگان شامل بازرگانان و تولیدکنندگان معتبر قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات با ارائه مدارک مورد تایید مراجع ذیصلاح، می‌توانند نسبت به دریافت هولوگرام شناسا که معرف اصالت کالای آنان است، اقدام نمایند.
  • مصرف‌کنندگان نهایی پس از خرید قطعه با هولوگرام شناسا، شماره پنهان را با تراشیدن قسمت خاکستری به شماره ۱۰۰۰۹۰ پیامک و یا با استفاده از کد کیو آر، پیامکی مشتمل بر مشخصات فنی کالا، کشور صاحب برند و کشور سازنده آن دریافت می‌کنند. در این زمینه استفاده از کد کیو آر به مصرف‌کنندگان در شناخت بیشتر قطعه یدکی خریداری شده کمک نموده و اطلاعاتی در خصوص عکس، کارکرد و نشانه‌های خرابی قطعه ارائه می‌شود.

هولوگرام‌های تایید اصالت کالای مورد استفاده در شناسا در پنج سایز مختلف طراحی گردیده و هم اکنون برای کالاهای متقاضیان نصب می‌گردد.

انواع هولوگرام تایید اصالت شناسا

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

به منظور جلوگیری از تعویض قطعات یدکی تقلبی و قاچاق با لوازم یدکی اصلی از طریق درب‌های دوم، در صورتی که بسته بندی دارای دو درب باشد، دو هولوگرام بر روی درهای بسته بندی نصب می‌گردد و در صورتیکه بسته بندی کالا دارای یک درب باشد تنها یک هولوگرام تایید اصالت کالا به بسته بندی نصب می‌گردد.

کاغذ مورد استفاده در این هولوگرام‌ها لایه شونده بوده و در صورت جدا شدن از بسته بندی مربوطه باطل می‌شوند. نمونه‌ای از هولوگرام‌های مورد استفاده نشان داده شده است. هولوگرام درب اصلی (هولوگرام شکل سمت چپ) شامل کد آشکار در بالا و یک کد پنهان در زیر اسکرچ می‌باشد که پس از بین بردن اسکرچ و پیامک کد پنهان به شماره ۱۰۰۰۰۹۰، پیامک استعلام برای مشتریان نهایی ارسال می‌گردد.

شایان ذکر است که کد پنهان فقط یکبار قابلیت استعلام را دارد. به منظور ارائه خدمات بیشتر در قالب هولوگرام شناسا، در سری جدید این هولوگرام‌ها QR Code نیز اضافه گردید که در آن دو QR Code تعبیه شده است که اولی اطلاعات کلی شرکت مبتکران توسعه و تجارت شناسا را بیان می‌دارد و دومی که زیر اسکرچ قرار دارد اطلاعات مربوط به کالا را نشان می‌دهد. QR Code دوم یکبار مصرف است. نمونه‌ای از این لیبل در زیر نشان داده شده است.

خدمات مستقیم

۲.فروش کد شناسا

در جهت همکاری با آن دسته از تولیدکنندگان و واردکنندگانی که خود هولوگرام مخصوص دارد شرکت شناسا می‌تواند با ایجاد شرایط مناسب از قطعه یدکی آن‌ها حمایت لازم را داشته باشد.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
خدمات مستقیم

۳.بازار اینترنتی شناسا

شرکت شناسا در جهت ارائه خدمات به تأمین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان لوازم یدکی قطعات خودرو در دسته‌های سبک، سنگین و نیمه سنگین اقدام به ایجاد بازار اینترنتی لوازم یدکی خودرو نموده است. تأمین‌کنندگان اهل و اصیل در این بازار می‌توانند کالاهای خود را در معرض عرضه به دو صورت عمده و خرده قرار دهند و مصرف‌کنندگان نهایی، مکانیک‌ها و خرده فروشان نیز می‌توانند کالای موجود در بازار اینترنتی شناسا را به طور مستقیم ملاحظه و در صورت تمایل خریداری نمایند.

خدمات مستقیم

۴.گارانتی قطعه

با عنایت به اجرایی شدن ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صنف قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات در سطح کشور، شرکت شناسا با طی مراحل لازم در سامانه جامع گارانتی به عنوان یکی از شرکت‌های گارانتی کننده معرفی شده است. این شرکت قطعات یدکی با اصالت و با کیفیت را گارانتی می‌نماید.

خدمات مستقیم

۵.استعلام پیامکی

شرکت شناسا با دارا بودن باشگاه مشتریان (مصرف‌کنندگان نهایی قطعات یدکی) اقدام به دریافت نظرات مشتریان خود از طریق برگزاری نظرسنجی می‌نماید.

گارانتی اصالت کالا

اصالت لوازم یدکی

امروزه با گسترش صنعت خودرو، شاهد تنوع بی‌نظیری در تولید و عرضه لوازم یدکی هستیم. در این میان، متأسفانه برخی سودجویان اقدام به تولید و عرضه لوازم یدکی تقلبی و بی‌کیفیت می‌کنند که خطرات جبران‌ناپذیری را برای سلامتی و امنیت رانندگان و سرنشینان به همراه دارد. اصالت لوازم خودرو به معنای استفاده از قطعات و لوازم تأمین شده از تولیدکنندگان معتبر و با کیفیت است. در ادامه به راهنمای دریافت شناسه کالا، استعلام اصالت لوازم یدکی و نحوه دریافت شناسه لوازم یدکی پرداخته خواهد شد.

شناسه کالا لوازم یدکی خودرو

نصب شناسه اصالت کالا، کدی منحصر به فرد است که مانند شناسنامه‌ای برای هر قطعه یدکی عمل می‌کند. این کد اطلاعاتی از جمله نام و مشخصات تولیدکننده، نوع قطعه، مدل و سال ساخت، ویژگی‌های فنی و سایر جزئیات مربوط به آن را در خود جای داده است. با استعلام شناسه کالا، به راحتی می‌توان از اصالت و انطباق قطعه با مشخصات فنی ذکر شده در آن اطمینان حاصل کرد. این امر نه تنها از خرید کالای تقلبی و بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند، بلکه از بروز مشکلات فنی و خطرات احتمالی در آینده نیز پیشگیری خواهد کرد. علاوه بر تضمین اصالت، شناسه کالا لوازم یدکی مزایای دیگری نیز به همراه دارد. این شناسه امکان رهگیری و ردیابی قطعات یدکی در زنجیره تامین را فراهم می‌کند و به شفاف‌سازی و نظارت بر بازار لوازم یدکی کمک می‌کند. همچنین، با استفاده از شناسه اصالت لوازم یدکی می‌توان به اطلاعات گارانتی و خدمات پس از فروش قطعات یدکی دسترسی پیدا کرد.

شرکت مبتکران توسعه و تجارت شناسا در سال ۱۳۹۰ با هدف معرفی و عرضه قطعات یدکی اصل و با کیفیت به منظور شفاف‌سازی و حفظ حقوق تامین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان اهل و اصیل و حفظ جان و مال مصرف‌کنندگان نهایی تشکیل گردیده است. شرکت شناسا از سال ۱۳۹۴ فعالیت عملی خود را با الصاق هولوگرام شناسا که نشانه تایید اصالت لوازم یدکی خودرو و تضمین کیفیت است بر روی کالاها شروع نموده است. اگر تمایل به تایید اصالت و تضمین کیفیت کالای خود از شناسا را دارید، ابلاغیه دستور العمل نحوه همکاری با مشتریان شناسا را مطالعه کنید.

استعلام اصالت لوازم یدکی

در هنگام خرید لوازم یدکی، توجه به شناسه کالا و استعلام اصالت آن، اقدامی ضروری و هوشمندانه است. این کار به شما اطمینان می‌دهد که قطعه‌ای باکیفیت و مطمئن را خریداری می‌کنید که عملکرد صحیح و عمر طولانی را به ارمغان خواهد آورد. برای استعلام اصالت لوازم یدکی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. سامانه جامع تجارت: به سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir مراجعه کنید و در قسمت “استعلام اصالت کالا”، شناسه ۱۶ رقمی درج شده روی برچسب اصالت را وارد کنید.

۲. کد دستوری #۷۷۷۷۴: با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷۴ از طریق تلفن همراه خود، شناسه ۱۶ رقمی درج شده روی برچسب اصالت را وارد کنید.

۳. اپلیکیشن‌های موبایلی: اپلیکیشن‌ موبایلی اصالت امکان استعلام اصالت کالا را از طریق بارکدخوان یا شناسه ۱۶ رقمی فراهم می‌کنند.

۴. تماس با سامانه ۱۲۴: در صورت عدم دسترسی به اینترنت، می‌توانید با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و شناسه ۱۶ رقمی را برای استعلام اصالت به اپراتور اعلام کنید.

۵. استعلام از سایت شناسا: با توجه به اینکه استعلام هولوگرام شناسا از سه روش پیامک (از طریق پیامک کد پنهان به شماره 1000090)، کیو آر کد (استفاده از کیوآر کد زیر اسکرچ از طریق گوشی) و سایت شرکت انجام می‌شود، وارد سایت استعلام شناسا به آدرس https://portal.shenasa.co.ir/fa/ شوید.

مراحل دریافت شناسه کالا لوازم یدکی

برای دریافت شناسه اصالت لوازم یدکی، به سامانه جامع تجارت مراجعه کنید. با توجه به مهلت تعیین شده توسط دولت، در اولین فرصت اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه با گام‌های گرفتن شناسه کالا لوازم یدکی آشنا خواهید شد. فقط توجه کنید که برای دریافت شناسه اصالت لوازم خودرو ابتدا باید شناسه کالای لوازم خودرو را دریافت کنید.

گام اول گرفتن شناسه کالا

ورود به سامانه با نام کاربری، رمز عبور و تعیین نقش (شناسه صنفی یا کارت بازرگانی) برای اشخاص حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است. پس از ورود به سامانه، از منوی سمت راست، گزینه “فهرست کالاهای وارداتی” را انتخاب و سپس بر روی دکمه “ثبت کالای جدید” کلیک کنید. با توجه به نوع کالای مورد نظر (قطعات خودرو)، دسته بندی را مشخص کنید. با طی مراحل ذکر شده، می‌توانید به دریافت شناسه اصالت قطعات خودرو اقدام کنید. کارشناسان سامانه درخواست شما را بررسی و در صورت تأیید، شناسه کالا را به شما اختصاص خواهند داد. پس از تأیید درخواست، شناسه کالا به شما ابلاغ می‌شود و می‌توانید آن را بر روی برچسب اصالت لوازم یدکی درج کنید.

گام دوم گرفتن شناسه کالا

در گام دوم دریافت شناسه اصالت لوازم یدکی خودرو، باید کد GTIN یا شناسه بین‌المللی کالا را که از مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات دریافت کرده‌اید، وارد کنید. دقت در ورود اطلاعات، از بروز مشکل در روند دریافت شناسه اصالت جلوگیری می‌کند. پس از ورود GTIN، به صفحه‌ای جدید هدایت می‌شوید که باید کادرهای مربوط به توضیحات و توصیف قطعات خودرو را به طور کامل و دقیق تکمیل کنید. این اطلاعات برای دریافت شناسه اصالت ضروری هستند. در گام بعدی، امکان درج ویژگی‌ها و توضیحات تکمیلی کالا وجود دارد. گرچه این مرحله اختیاری است، اما درج اطلاعات تکمیلی می‌تواند در استعلام اصالت قطعات توسط مصرف‌کنندگان مفید باشد. با تکمیل مراحل فوق، اطلاعات مربوط به قطعات خودرو در سامانه ثبت شده و به شما در دریافت شناسه اصالت کمک می‌کند.

گام سوم گرفتن شناسه کالا

پس از بارگذاری مستندات قطعات خودرو، سامانه جامع تجارت اطلاعات ثبت شده برای دریافت شناسه اصالت را به شما نمایش می‌دهد. در صورت عدم مغایرت اطلاعات با کالای مورد نظر، می‌توانید با تایید و ثبت نهایی، شناسه کالای قطعات خودرو را دریافت کنید. برای دسترسی به شناسه، به منوی سمت راست حساب کاربری خود رفته و “فهرست کالاهای وارداتی” را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی دکمه “کاتالوگ” می‌توانید اطلاعات مربوط به شناسه کالای قطعات خودرو را مشاهده کنید.

پس از دریافت شناسه اصالت، باید برچسب‌های مربوطه را بر روی قطعات خودرو نصب کنید. این کار باید در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود. مهلت نصب شناسه اصالت به طور سالانه توسط وزارت صنعت اعلام می‌شود. نصب شناسه اصالت لوازم یدکی برای تمام قطعاتی که در سامانه ثبت شده‌اند، الزامی است. عدم نصب شناسه توسط دریافت کننده، مشمول مجازات قانونی خواهد شد.

قطعات شامل شناسه اصالت

برای تضمین خریدی مطمئن و جلوگیری از ضرر و زیان، ۱۶ قطعه خودرو شامل کمک فنر، شمع، باتری، دیسک و صفحه کلاچ، استارتر، آلترناتور، لنت کلاچ و ترمز، سوپاپ، کیت کلاچ، رینگ پیستون، لامپ، تسمه و بلبرینگ، ملزم به دریافت شناسه اصالت هستند. هنگام خرید این قطعات، حتماً به وجود این شناسه بر روی محصول دقت کنید تا از اصالت لوازم یدکی و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

مشاهده بیشتر

برای مشاوره و اطلاع از خدمات با ما در تماس باشید

خدمات غیر مستقیم

خدمات غیرمستقیم

۱.خدمات بیمه

شرکت مبتکران توسعه و تجارت شناسا در حوزه خدمات بیمه اعم از تکمیلی، عمر و سایر فعالیت دارد، که در حال حاضر طرف قرارداد با بیمه آسماری بوده و خدمات بیمه تکمیلی را به سهامداران و مشتریان خود ارائه می‌کند.

خدمات غیرمستقیم

۲.مشاوره حقوقی

یکی از خدمات شرکت شناسا اراهئه مشاوره حقوقی به سهامداران و مشتریان خود می‌باشد. به همین منظور با گروه حقوقی پرسیس تفاهم‌نامه همکاری منعقد گردیده است.

گروه حقوقی پرسیس با هدف ارائه خدمات حقوقی جامع و پیشرفته، ترکیبی از دانش تخصصی حقوقی، مالی و تجاری را به کار گرفته است. این مجموعه متشکل از وکلای برجسته و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبری همچون سوربن و آکسفورد در حوزه‌هایی نظیر تجارت بین‌الملل، پیمانکاری، مالیات، بیمه، انرژی و مالکیت فکری فعالیت می‌کند. پرسیس با تمرکز بر پیشگیری از دعاوی احتمالی، تلاش می‌کند از طریق ارائه مشاوره‌های تخصصی و استانداردسازی فعالیت‌های تجاری، هزینه‌های حقوقی آینده را به حداقل برساند. در عین حال این گروه با تسلط بر زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی، وکالت دعاوی پیچیده داخلی و بین‌المللی را نیز برعهده دارد و از حقوق موکلین خود به‌طور مؤثر در محاکم دفاع می‌کند. هدف پرسیس ارائه خدمات حقوقی کامل و راهبردی است که هم بر پیشگیری از مشکلات و هم بر حمایت فعال از منافع موکلین تمرکز دارد.

سهامداران و مشتریان محترم شناسا می‌توانند از خدمات گروه حقوقی پرسیس در حوزه قراردادهای تجاری، قراردادهای همکاری با کارکنان و سایر حوزه‌های حقوقی استفاده نمایند.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو
خدمات غیرمستقیم

۳.خدمات آموزشی

شرکت شناسا در راستای ایجاد آگاهی بخشی در سطح صنف لوازم یدکی خودرو و قطعات، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص مسائل و مشکلات موجود در صنف می‌نماید.استفاده از این خدمات کاملا رایگان و در دسترس عموم اعضاء صنف می‌باشد.

خدمات غیرمستقیم

۴.تبلیغات در سایت

تامین‌کنندگان قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات می‌توانند محصولات خود را در سایت و صفحات مجازی شرکت تبلیغ نمایند.

سوالات متداول

اصالت لوازم یدکی چیست؟

برای تایید اصالت لوازم یدکی خودرو و اطمینان از کیفیت آن با شناسا همراه باشید.

آخرین مقالات

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه جانبه بین مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران و شرکت مبتکران توسعه و تجارت  شناسا

در روز سه‌شنبه مورخ 1403/08/15 با حضور آقای علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، آقای سید کمال‌الدین سیدریحانی مدیرعامل شرکت مبتکران توسعه و...