شناسا

تایید اصالت کالا

نحوه تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن باتری خودرو

باتری خودرو یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو می‌باشد که نقش اصلی آن روشن کردن خودرو می‌باشد.

باتری خودرو

باتری خودرو یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو می‌باشد که نقش اصلی آن روشن کردن خودرو می‌باشد. در صورتی که باتری خودرو خراب شود و یا اصلا وجود نداشته باشد، امکان روشن شدن خودرو وجود ندارد. در نظر داشته باشید که عمر متوسط و مفید باتری خودرو حدود ۳ تا ۵ سال می‌باشد. در این متن به نحوه تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن باتری خودرو می‌پردازیم. شما عزیزان تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

نحوه تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن باتری خودرو

یکی از اقدامات بسیار مهم در حین تعویض و تهیه باتری خودرو، اصل بودن کالا می‌باشد. به همین دلیل قبل از تهیه باتری لازم است نحوه تشخیص باتری اصل را از باتری تقلبی بدانید. در اینصورت با اطمینان کامل باتری خودرو را تهیه می‌نمایید. مواردی که در تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی کمک می‌کنند شامل این موارد می‌باشند:

۱. بررسی بسته‌بندی باتری خودرو بطور کاملا دقیق

در خاطر داشته باشید که بر روی بسته‌بندی شمار زیادی از باتری‌های تقلبی مشکلات کوچکی مشاهده می‌شوند. به عبارتی وجود اشتباه‌های واضح نوشتاری بر روی برند باتری یا نبود راهنمای دستورالعمل نمونه بارزی از این مشکلات می‌باشند. ناگفته نماند که تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن باتری خودرو صرفا با بررسی بسته‌بندی باتری امکان پذیر نیست و گاها ممکن است در انجام این روش دچار اشتباه شوید.

۲. بررسی شماره ساخت یا شماره سریال باتری

با توجه به اینکه همه باتری‌های اصل روی جعبه خود دارای شماره ساخت یا شماره سریال هستند، می‌توان با چک کردن سایت مربوطه در حین خرید به اصل بودن یا تقلبی بودن آن پی برد. همچنین می‌توان با تطابق دادن شماره قرار گرفته بر روی جعبه باتری با بدنه باتری از نوع آن مطلع شوید.

۳. داشتن برچسب هولوگرام

یکی دیگر از راه‌های تشخیص باتری اصل، قرار داشتن برچسب هولوگرام روی بدنه آن می‌باشد. شایان ذکر است تشخیص دادن هولوگرام اصل از هولوگرام تقلبی کار بسیار ساده‌ای است.

۴. وجود گارانتی

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با تشخیص اصل یا تقلبی بودن باتری خودرو، وجود گارانتی خودرو می‌باشد. مسلما وجود گارانتی این اطمینان را به خریداران میدهد که باتری مورد نظر دارای تاییدیه از سوی شرکت سازنده می‌باشد.

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید به آن اشاره شود این است که تایید اصالت کالا یکی از شرایط کاملا ضروری و مهمی می‌باشد که هر شرکت معتبری بایستی از آن برخوردار باشد.

اهمیت بررسی باتری خودرو

تولید کنندگان باتری‌های تقلبی روز به روز ماهر‌تر و روش‌های جدیدی برای فریب دادن خریداران انجام میدهند. به همین علت تشخیص باتری تقلبی از باتری اصلی دشوار می‌شود. توصیه می‌شود که در حین تعویض باتری قدیمی با باتری جدید، هر دوی آن‌ها را بطور دقیق با هم مقایسه کنید.

لازم است اشاره شود که معمولا باتری خودرو‌هایی که از برند‌های مختلف کره ای بطور قاچاق وارد کشور می‌شوند و با قیمت پایین به فروشندگان میرسند، تقلبی، استوک و یا تاریخ مصرف گذشته‌اند. کالاهای استوک آن دسته از کالاهایی می‌باشند که فروش آن‌ها ممنوع است. این نوع کالاها با قیمت بسیار کمی به منظور بازیافت بفروش میرسند.

خریداران باید در حین خرید قطعات خودرو از تایید اصالت کالا از سوی مراکز سازنده اطمینان حاصل نمایند. از این رو با توجه به میزان اهمیت باتری خودرو، در هنگام خرید آن بر روی مارک‌های باکیفیت و معتبر سرمایه‌گذاری کنید تا وسیله نقلیه شما عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد.

چنانچه در حین خرید باتری خودرو دچار تردید شدید، از متخصصین و افراد کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

تایید اصالت لوازم یدکی

اطمینان خاطر از خرید یک باتری اصل و همچنین تایید اصالت کالا از سوی شرکت معتبر شناسا امکان‌پذیر است. شناسا با ارائه خدمات مختلف در زمینه عرضه انواع قطعات یدکی اصل و باکیفیت برای تمامی مشتریان شرایط بسیار مناسب و آسانی را فراهم آورده است. همچنین این شرکت با ارائه خدمات عالی به تامین کنندگان لوازم یدکی انواع قطعات خودرو اقدام به تشکیل بازار اینترنتی انواع لوازم یدکی خودرو نموده.

مشتریان می‌توانند با دریافت هولوگرام شناسا shenasa.co.ir از ( تایید اصالت کالا) و همچنین کیفیت عالی قطعات و کالاها اطمینان حاصل نمایند.