شناسا

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

سنسورها و عملکرد آن‌ها در خودرو

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو در زمان خرید و قبل از نصب سنسورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو در زمان خرید و قبل از نصب سنسورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی سنسورهای خودرو از برندهای معتبر و با کیفیت خریداری شوند. ما در ادامه متن سنسور و اهمیت آن را بررسی کرده و در نهایت تعدادی از مهمترین سنسورهای خودروها را معرفی می کنیم.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو یکی از راه های تشخیص لوازم یدکی اصل از لوازم تقلبی می باشد و در هنگام خرید لوازم یدکی خودرو بایستی به این نکته مهم توجه کرد. همچنین در زمان خرید سنسورهای خودرو بایستی این توجه خود را بیشتر نمود. سنسور (به انگلیسی Sensor) در واقع حسگرهایی هستند که تغییرات و نوسانات محرک های فیزیکی را ثبت و خطای کارکرد آنها را اعلام می کنند.

در واقع سنسورها محرکات فیزیکی را به عنوان داده ورودی دریافت نموده و به زبان قابل فهم برای رایانه و یا در قالب علام هشداری برای انسان به نمایش در می آورند. سنسورها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر سنسور ویژگی های خود را دارد. به طور کلی سنسورها به صورت مکانیکی، نوری، مغناطیسی، الکتریکی و غیره تولید می شوند و هر روزه سعی می شود که دقت اندازه گیری و کیفیت کاری آنها ارتقا یابد.

شرکت ها و برندهای معتبری در سراسر دنیا وجود دارند که کار تولید سنسورهای مختلف، از جمله سنسورهای خودرو را انجام می دهند و به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگی های خود در سراسر دنیا کار فروش محصولات خود را انجام می دهند، در نتیجه تایید اصالت لوازم یدکی خودرو از طریق این نمایندگی ها امکان پذیر است.

بررسی تایید اصالت لوازم یدکی خودرو و اهمیت استفاده سنسور در خودرو

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو پس از خرید سنسورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا عمر و کیفیت کاری یک قطعه و همچنین بازدهی کلی خودرو، در گرو کارکرد صحیح سنسورها می باشد. از دهه های گذشته استفاده از سنسورها در خودروها رواج یافته است و امروزه شاهد آن هستیم که در خودروهای انژکتوری و کاربراتوری از حسگرهای مختلف استفاده می شود.

تنها تفاوت استفاده حسگرها در خودروهای کاربراتوری و انژکتوری این است که در خودروهای انژکتوری داده های ارسالی سنسورها به ایسیو خودرو انتقال می یابد و به کدهای دیجیتالی قابل فهم برای ایسیو تبدیل می شود که در صورت قابل رفع شدن مشکل، ایسیو آن را رفع و در غیر این صورت به صورت هشدار مورد را برای فرد راننده اعلام می کند.

اما در خودروهای کاربراتوری اطلاعات دریافتی از حسگرها توسط علام هشداری مستقیما برای راننده اعلام می شود. با این تفاسیر کوتاه مشخص می شود که وجود حسگرها در تمامی خودروها لازم و ضروری بوده و هر چه میزان تنوع حسگرها در یک خودرو بیشتر باشد، راننده و مکانیک خودرو کار راحت تری برای رانندگی و تعمیر خودرو خواهند داشت.

آشنایی با انواع سنسورهای خودرو و اهمیت تضمین کیفیت قطعات یدکی خودرو

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو به این دلیل دارای اهمیت است که بسیاری از قطعات به کار رفته در خودرو با حسگرها در ارتباط هستند و برای کارکرد صحیح حسگرها باید تایید اصالت کالا و قطعه یدکی خریداری شده قبل از نصب مشخص شود. به طور کلی از مهمترین سنسورها و عملکرد آنها در خودرو می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سنسور دور موتور RPM: این سنسور یکی از مهمترین سنسورهای بکار رفته در خودرو می باشد. وظیفه این سنسور بررسی حرکت میل لنگ و پیستون ها می باشد و با ارسال اطلاعات کارکرد آنها به ECU، این قسمت کار پاشش سوخت و جرقه زنی شمع ها را تنظیم می کند. این سنسور بر روی پوسته صفحه کلاچ خودرو نصب می شود.
  • سنسور اکسیژن: این سنسور وظیفه اندازه گیری اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را بر عهده دارد و اطلاعات دریافتی را به ایسیو خودرو انتقال می دهد و قسمت ECU بر اساس این داده ها کار تنظیم سوخت را انجام می دهد و کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها و همچنین افزایش راندمان موتور از تاثیرات نصب سنسور اکسیژن است. این سنسور معمولا در قسمت میانی اگزوز نصب می شود.
  • سنسور فشار هوای داخل منیفولد (MAP): این سنسور وظیفه محاسبه هوای ورودی به داخل موتور را بر عهده دارد تا سوخت رسانی و کارکرد اصولی خودرو به شکل بهتری انجام شود. این سنسور در منیفولد هوای ورودی خودرو نصب می‌شود.
  • سنسور دمای هوای ورودی (IAT): در خودروهای فاقد سنسور فشار هوای داخل منیفولد و تقریبا همان وظیفه سنسور MAP را بر عهده دارد و به بهتر روشن شدن خودرو در هوای سرد نیز کمک می کند.
  • سنسور دریچه‌ گاز: این سنسور مکمل سنسور MAP است و در خودروهایی که دریچه گاز آنها با سیم باز و بسته می شود کاربرد دارد. این دریچه علاوه بر عملکرد دریچه گاز تغییر شتاب و میزان پاشش سوخت را نیز به ایسیو اعلام می کند.
  • سنسور سرعت: این سنسور وظیفه ثبت سرعت خودرو را بر عهده دارد و به بهینه شدن شتاب خودرو کمک کرده و همچنین از نوسانات زیان بار موتور جلوگیری می کند. این سنسور در بخشی از گیربکس نصب می شود.

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو در خرید سنسورها

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو در خرید سنسورها اقدامی است که بایستی حتما انجام شده و یا خرید خود را از مراکز معتبر انجام داد و نمونه های اصل سنسورها را خریداری نمود. ما در این مجموعه می توانیم برای خرید، تضمین کیفیت قطعات یدکی خودرو و همچنین تایید اصالت کالا به شما عزیزان کمک نماییم.