شناسا

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

مکمل های افزودنی به روغن موتور و گیربکس

همان‌طور که می‌دانیم امروزه مکمل‌های افزودنی به روغن موتور و گیربکس با هدف‌های بسیاری از جمله بالا بردن طول عمر ماشین و سرعت حرکت آن، افزایش یافته‌اند.

این مکمل ها به بالا بردن سطح کیفیت هر یک از قطعات ماشین، کمک بسیاری می کنند و در صورت لازم بودن، گیربکس و یا قطعات دیگر را ترميم می کنند.

یکی از نکات بسیار مهم در افزایش طول عمر ماشین، افزایش سرعت حرکت ماشین و بالا بردن میزان کیفیت هر یک از قطعات آن تعویض به موقع روغن موتور می باشد. لذا بایستی با زمان تعویض روغن موتور و گیربکس آشنا باشیم؛ زیرا این تعویض در حرکت ماشین و عملکرد آن تاثیر بسیاری می گذارد.

از مهم ترین مزایای مکمل افزودنی به روغن موتور و گیربکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شتاب و حرکت خودرو بسیار افزایش پیدا می کند.
  • مصرف سوخت تقریباً تا ۱۲ درصد پایین می آید.
  • تعویض دنده بسیار آسان و راحت می شود.
  • تمامی صداها و لرزش های ماشین کاهش پیدا می کند و…

اگر چه ممکن است این مکمل های افزودنی کاربرد و مزایای بسیار زیادی داشته باشند، اما لازم است افراد با زمان تعویض روغن موتور و گیربکس آشنا باشند و با انجام این کار مشکلات ماشین خود را به حداقل برسانند.

یکی از نکات بسیار مهم در خرید این مکمل ها این است که حتماً به عملکرد و فوایدی که دارند توجه بسیار زیادی شود؛ چرا که اگر آن ها با کیفیت و خوب نباشند، می توانند مشکلات بیشتری را برای ماشین به وجود بیاورند. از طرف دیگر می توان گفت هرچند این مکمل ها مزایای بسیاری برای ماشین دارند، اما نباید از زمان تعویض روغن موتور و گیربکس غافل شویم.

از جمله این مکمل ها می‌ توان به مکمل های ترمیمی، روغن فلاشینگ و افزودنی اس تی پی اشاره کرد که هر کدام دارای مزایا و ویژگی های بسیاری برای ماشین از جمله موتور و گیربکس می باشند. این مکمل ها با هدف های مختلفی از جمله افزایش طول عمر قطعات، افزایش سطح کیفی آن ها، سرعت و حرکت خودرو و… به روغن موتور و گیربکس اضافه می شوند. اما نکته بسیار مهم در خرید آن ها این است که به اصالت کالا توجه بسیار زیادی داشته باشیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور و گیربکس:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید هر یک از قطعات ماشین باید به آن توجه کنیم این است که به تایید اصالت لوازم یدکی خودرو حتماً توجه کنیم. همچنین از تضمین کیفیت لوازم یدکی خودرو اطمینان کامل به دست آوریم تا از انتخاب خود رضایت کافی داشته باشیم.

همانطور که می دانیم روغن ماشین و یا هر کدام از قطعات دیگر آن هر چقدر هم که خوب و عالی باشند، روزی نیاز به تعویض دارند. به عنوان مثال، افراد باید با زمان تعویض روغن موتور و گیربکس آشنا باشند؛ چرا که هرگونه خرابی در این دو قطعه می تواند حرکت خود را دچار اختلال کند و یا مشکلات جدی تری را به وجود بیاورد.

روغن گیربکس و روغن موتور ماشین با حرکت چرخ ها رابطه دارند و باعث روان سازی آن ها می شوند؛ به همین دلیل افراد باید نسبت به تعویض این روغن ها توجه بسیار زیادی داشته باشند و به زمان انجام این کار نیز دقت کنند.

زمان تعویض روغن موتور و گیربکس و رسیدگی به آن ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که از جمله آن می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با انجام این کار موتور ماشین و گیربکس بهتر و روان تر عمل می کند.
  • قطعه های موجود در موتور برقی گیربکس ماشین سر و صدا و لرزشی ندارند.
  • حرارت و گرمای این دو قطعه کاهش پیدا می کند و احتمال آسیب دیدن آن ها بسیار کم می شود.
  • طول عمر این قطعات افزایش پیدا می کند و حرکت ماشین بهتر می شود.

همانطور که می دانیم حتی اگر گران ترین روغن را برای موتور و گیربکس خریداری کنیم، بالاخره روزی باید آن را تعویض کنیم. همچنین اگر زمان تعویض روغن موتور و گیربکس را فراموش کنیم، ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای ماشین به وجود بیاورد. پس بهتر است در انجام به موقع این کار کوتاهی نکنیم.