در این نشست جناب آقای مهدی مظهری اظهار داشتند: ارائه کد خدمت مبتنی بر استاندارد GS1 یکی از خدمات جدید و مهم مرکز در سالهای اخیر است. این کد امکان شناسایی یکتا و دقیق خدمات ارائه شده توسط هر واحد صنفی را فراهم کرده و با استفاده از این استاندارد، تعمیرگاهها میتوانند خدمات خود را به صورت دقیقتر و منظمتر مدیریت کنند و اطلاعات مربوط به هر خدمت را به طور کامل و شفاف ثبت نمایند. همچنین این کد در سامانه مؤدیان مالیاتی نیز کاربرد داشته و واحدهای صنفی که فعالیت خدماتی دارند باید این کد را به عنوان شناسه در این سامانه اظهار کنند. از طرفی با استانداردسازی اطلاعات مربوط به خدمات و صدور GLN اصناف، مردم بعنوان مشتریان این صنف میتوانند با اسکن QRکد تعمیرگاه، لیست خدماتی را که تعمیرگاه از اتحادیه مجوز گرفته است را به همراه قیمت مصوب اتحادیه مشاهده کند. و در صورت مغایرت و یا شکایت، ارجاع آن به اتحادیه به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن امکانپذیر خواهد بود.
در ادامه جناب آقای نیک آئین نیز از موضوعات ارائه شده استقبال کرده و اظهار داشتند موضوع شناسایی خدمات بایستی به صورت استاندارد و کارشناسی شده صورت پذیرد و در این راستا حتما از استانداردهای بین المللی که در حوزه شناسایی خدمات و لوازم یدکی منتشر شده است، ضمن متناظر نمودن آنها با کدهای خدمات نیز استفاده شود. و ابراز امیدواری نمودند با استفاده از ابزار دیجیتال بتوانند با ارائه خدمات با کیفیتتر به مشتریان صنف تعمیرکاران خودرو رضایت ایشان را بیش از پیش جلب نمایند.
ضمنا با توجه به الزام بارگزاری فاکتورهای الکترونیک مبتنی بر کد خدمات مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران در سامانه مؤدیان مالیاتی، طی این تفاهم نامه اتحادیه تحت مدیریت خود از یک نظام استاندارد کدینگ برخوردار خواهد شد.
امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سه جانبه بین مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران، اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران و شرکت مبتکران توسعه و تجارت شناسا
در روز سهشنبه مورخ 1403/08/15 با حضور آقای علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، آقای سید کمالالدین سیدریحانی مدیرعامل شرکت مبتکران توسعه و تجارت شناسا و مهدی مظهری مدیرعامل و نایبرئیس هیئتمدیره مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران، تفاهم نامه سه جانبه با موضوع بررسی خدمات تعمیرکاران اتحادیه و صدور کد استاندارد خدمت و همچنین شناسایی تعمیرگاههای مجاز بر اساس استانداردهای جهانیGS1 و بهره برداری از اپلیکیشن ثبت نظر و شکایت مردمی اتاق اصناف ایران تحت عنوان بارکدیار ( کالا به فی) و اتصال به سایر اپلیکیشنهای اتحادیه، به امضا رسید.