شناسا

تایید اصالت لوازم یدکی خودرو

اصالت لوازم یدکی خودرو

امروزه یکی از دغدغه‌‌های مهم مالکین اتومبیل و تعمیرگاه‌های خودرو، اصالت لوازم یدکی است.

امروزه یکی از دغدغه‌‌های مهم مالکین اتومبیل و تعمیرگاه‌های خودرو، اصالت لوازم یدکی است. تقلب در ساخت قطعات یدکی، استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت و یا کم کیفیت، جهت کم کردن بهای تمام شده آن‌ها و افزایش سود فروش از این طریق، باعث توجه بیش از بیش به این موضوع شده است.

تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو

اصالت لوازم یدکی خودرو از جمله نکاتی است که امروزه با توجه به افزایش قیمت آن‌ها و اهمیت امنیت سرنشینان خودرو، ارزش بسیاری در جوامع پیدا کرده است. این لوازم با وجود این که از نظر برخی از افراد زیاد مهم نیستند، اغلب اوقات، ارتباط مستقیمی با حفظ سلامتی رانندگان و سرنشینان خودرو دارند.

برخی از تولیدکنندگان به علت افزایش قیمت مواد اولیه تولیدی، از مواد بی‌کیفیت و ارزان قیمتی برای تولیدات خود استفاده کرده و با این روش که منجر به افزایش میزان سود بیشتر نیز می گردد، بهای تمام شده محصول خود را کاهش داده و در نتیجه لوزام یدکی بی‌کیفیتی را روانه بازار می‌کنند.

با افزایش اجناس تقلبی در این بازار، تشخیص اصل و تقلبی بودن لوازم یدکی کار آسانی نیست و باید کارشناسان این حوزه اظهارنظر کنند. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از خرید جنس بی‌کیفیت و تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو، روش‌های متعددی وجود دارد که در زیر به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مهم ترین روش‌های تایید اصالت و تضمین کیفیت لوازم یدکی خودرو

هولوگرام و برچسب اصالت کالا

هولوگرام یا برچسب اصالت کالا، مهم‌ترین روش تایید اصالت لوازم یدکی خودرو است. شاید به نظر برخی افراد وجود یک برچسب، اهمیت زیادی در خرید لوازم یدکی خودرو نداشته باشد اما واقعیت این است که هولوگرام مذکور، کیفیت جنس، اصل بودن و اعتبار سازنده قطعه یا لوازم خریداری شده را تضمین می کند. قطعه‌ای که در صورت غیر اصل بودن، علاوه بر آسیب‌های مالی، ممکن است خطرات جانی نیز در پی داشته باشد.

هولوگرام، دارای یک شناسه و کد رهگیری است که با استعلام آن، جعلی بودن، تقلبی بودن و یا تاریخ گذشته بودن یک کالا مشخص می‌گردد.

خرید لوازم یدکی از مراکز معتبر

مراکز معتبر فروش لوازم یدکی، هیچگاه راضی به خدشه‌دار شدن اعتبار خود از طریق فروش لوازم تقلبی و بی‌کیفیت نخواهند بود. این مراکز، به خاطر جلب رضایت و تبدیل مراجعه‌کنندگان گذری به مشتریان دائمی، فروش لوازم اصل را یک موضوع مهم تلقی کرده و معمولا اجناسی که از این فروشگاه‌ها خریداری شوند، دارای هولوگرام اصالت کالا هستند.

این افراد اغلب خودشان از اصالت لوازم یدکی خودرویی که به مشتریان عرضه می‌کنند آگاه هستند و برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌شود در هنگام خرید، فاکتور مهردار و معتبر نیز دریافت شود.

علامت استاندارد و اصالت قطعه یدکی

علامت استاندارد، منبع قابل اعتمادی برای تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو است، موسسه استاندارد ملی با طبقه بندی لوازم یدکی خودروها به دو قسمت ایمنی و فوق ایمنی، اهمیت قطعه مورد استفاده را مشخص کرده است، اما برخی از همین لوازم هستند که هنوز استانداردی برای آنها تعیین نگردیده است و با هولوگرام و تایید کارخانه تولید کننده روانه بازار می شوند.

علاوه بر آن، این موسسه، بر پخش و نظارت لوازم یدکی نظارت نداشته و صرفا برای برخی از قطعات استاندارد مشخصی را تعیین نموده است. نظارت بر پخش این قطعات، برعهده اتحادیه های فروشندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی است و این موضوع در قطعات خودروهای خارجی که ممکن است از طریق قاچاق وارد بازار شوند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

سایر روش‌ها

برای تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو، راه‌های متفاوتی نیز وجود دارد، نوع بسته بندی، ظاهر قطعات، نوع جوش یا پرچ استفاده شده، نوشتار چاپی یا حک شده روی قطعه و کمک از کارشناسان خبره از سایر روش‌هایی است که می‌توانند شما را در این موضوع کمک نمایند.

اصالت لوازم یدکی خودرو از دیرباز یکی از دغدغه‌های مالکین خودرو به شمار می رود. در کنار آن‌ها، صاحبان تعمیرگاه‌ها که برای جلب رضایت مشتری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، همیشه در تلاش هستند که از قطعات اصل استفاده کرده و در دام خرید لوازم تقلبی نیفتند.

در این مقاله سعی شده مهم‌ترین راهکارهای تایید اصالت و تضمین کیفیت لوازم یدکی خودرو ذکر گردیده و نسبت به آن‌ها توضیحات مختصری ارائه شود. شرکت مبتکران توسعه و تجارت شناسا، در راستای معرفی و عرضه لوازم یدکی اصل، نیاز استفاده کنندگان این لوازم برای تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو را شناسایی و با الصاق هولوگرام شناسا بر روی کالاهای با کیفیت و اصل، این مشکل را مرتفع نموده است.

این هولوگرام که حاوی اطلاعاتی از جمله نام سازنده، تاریخ تولید و انقضا، بارکد و سایر اطلاعات است، امکان استعلام محصول و تشخیص اصل بودن آن را تسهیل نموده است.